Photobucket

Semaikan Kecintaan Kepada Allah

Wednesday, April 20, 2011

Kata-Kata As-Syahid Imam Hassan Al-Banna

"Saudaraku... Janganlah engkau putus asa, karena putus asa bukan akhlak seorang muslim. Ketahuilah bahwa kenyataan hari ini adalah impian kemarin, dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok. waktu masih panjang dan hasrat akan terwujudnya kedamaian masih tertanam dalam jiwa masyarakat kita, meski fenomena-fenomena kerusakan dan kemaksiatan menghantui mereka. Yang lemah tidak akan lemah sepanjang hidupnya dan yang kuat tidak akan selamanya kuat."

" KEMENANGAN & KEJAYAAN ITU SEDANG MENANTI DI HADAPAN KITA. WALAUPUN TEKANAN SEMAKIN DAHSYAT DAN KERAS MENGHIMPIT KITA, TETAPI INGATLAH BAHAWA SESUNGGUHNYA FAJAR MENTARI PASTIKAN TERBIT WALAUPUN KEGELAPAN MASIH BERPANJANGAN "

"Andai diumpamakan Islam seperti sebuah bangunan usang yang hampir roboh. Maka aku akan berjalan ke seluruh pelosok dunia bagi mencari jiwa2 muda. Ku x ingin mengutip dengan ramainya bilangan mereka Tp aku ingnkan hati yang ikhlas membantuku dan bersama membina kembali bangunan yang usang itu majadi sebuah bangunan yang tersergam indah ."

"I am a traveler seeking the truth, a human searching for the meaning of humanity and a citizen seeking dignity, freedom, stability and welfare under the shade of Islam. I am a free man who is aware of the purpose of his existence and who proclaims: “Truly, my prayer and my sacrifice, my living and my dying are all for Allah, the Lord of the worlds; no partner has He. This, am I commanded and I am of those who submit to His Will.” This is who I am. Who are you?"

(Kata-kata As-Syahid Imam Hassan Al-Banna)

No comments:

Post a Comment