Photobucket

Semaikan Kecintaan Kepada Allah

Thursday, April 21, 2011

Mengharapkan PimpinanMu, Ya Rabb!

Ya Allah!

kenapakah hati ini begitu keras untuk mengingati Mu?
mungkinkah jiwaku sudah penuh dengan kekotoran?
setiap hari aku solat, membaca al-Quran
tetapi aku tidak dapat merasai kenikmatan
bagaimanakah akan aku tempuhi hidup ini?
adakah jiwa ini akan dapat Engkau terima!


Ya Allah!
janganlah Engkau tinggalkan aku
janganlah Engkau biarkan jiwaku ini ternoda
dengan kemaksiatan
apalah diri ini tanpaMu
aku begitu lemah untuk mengharungi gelombang dunia ini...
Ya Allah!
kasihanilah jiwaku yang kerdil ini
aku sangat mengharapkan pimpinanMu
aku sangat merindu belaianMu
bantulah aku, Ya Allah!
bantulah aku Ya Rabbi!
lemparkanlah cahayaMu ke dalam jiwaku...
Ya Allah!
apalah erti kehidupan ini tanpa
kehadiranMu
apalah gunanya segala yang kumiliki tanpa
rahmatMu
Ya Allah!
berikanlah petunjukMu kepadaku
aku tahu bahawa petunjukMu
adalah mahal dan perluku bayar
aku redha , Ya Allah...
Engkau ambillah apa yang aku miliki
tetapi campakkanlah NurMu ke dalam
jiwa ini...
Ya Allah!
aku malu untuk berhadapan denganMu
aku begitu kotor dan jijik
riya' , tamak , sombong , dengki telah
membelenggu hidupku
jiwaku lemas

Setiap kali cuba mengingatiMu
setiap kali juga jiwaku menghalang
fikiranku berkecamuk
Ya Allah di manakah cahayaMu?
Ya Allah!
hanya kepada Engkau
tempatku mengadu
hanya kepadaMu tempat aku
mencurahkan perasaanku
kerana aku tahu hanya Engkau
yang dapat membimbing
jiwaku yang kerdil ini
Maka bimbinglah aku Ya Allah
pimpinlah aku, pimpinlah aku
pimpinlah akuuuu....Ya Allah!


-al-faqir ilaallah - Hj Ibrahim Mohamad

No comments:

Post a Comment